|
|
 |
 |
 |
Wat neem je mee op zo'n wereldreis? Veel te veel natuurlijk!! Een goede regel is (en dit is persoonlijke ervaring die spreekt):
| When preparing to travel, lay out all your clothes and all your money. Then take half the clothes and twice the money. | | - Susan Heller |
|
We geloven dat ge pas uw bagage uw bagage moogt noemen nadat ge een paar maand onderweg zijn. Dit geeft de valies de tijd om uit te zetten en in te krimpen in de juiste plaatsen. Inderdaad, toen we deze snapschots van onze bagage namen in Jemen hadden we al drie paketten (totaal gewicht van ongeveer 20 kg.) met wat we beschouwden als niet noodzakelijke bagage naar huis gestuurd, deze paketten bevatten o.a.:
- slaapzakken, thermarest matjes, tent: de meeste landen waar we doorgaan kosten bijna niets om te slapen en zijn warm genoeg om een overnachting op trein en bus met gewoon de kledij te doen. Af en toe is dit echter niet het geval, maar dat kweekt dan weer karakter!!
- T-shirts, truien, kousen, winterbroek: het is wel fijn om elke dag wat nieuwe kledij aan te doen, maar als ge ziet hoeveel meer ge aan het meesleuren zijt is de beslissing snel gemaakt, we hebben nu één paar kleren elk en doen wat vaker de was
- Nikon Coolpix, soundbug, allerhande kabels, bluetooth PCMCIA kaartje: hoe cool de geekstuff ook kan zijn.. het weegt toch weeral, maar elke stukje uitrusting dat werd teruggestuurd deed zeer bij Kristof
- sportschoenen: daar de badmintonmogelijkheden toch niet zo dik gezaaid zijn als we dachten, hebben we die ook maar naar huis gestuurd.
Wat er overbleef kan je ruwweg verdelen in zeven categorieen, vergelijkbaar met een thuis (je kan ook op de foto klikken!):
|
 |
|
|